Czy w Zielonej Górze lub Gorzowie też może powstać połączenie kolejowe do portu w Babimoście?

Jak obliczają internauci na internetowym forum radia Zachód:
"W 2010 r Urząd Marszałkowski dopłacał do połączenia 1.400 000,- zł. Masto 400,- tys. zł rocznie. Stąd ceny biletów wynosiły od 350,- zł do 490,- zł.. W 2010r. Urząd dopłaca do biletów 8.700 000,-zł Miasto 2.000 000,-. Cena biletu 149,- zł. (...)
Inny głos krytyczny: "w 2010 r. dopłata łączna 1 mln 800 tys. dała 3 tys. pasażerów. Dopłata do jednego pasażera – 600 zł.
W 2011 r. dopłata łączna 10 mln 700 tys. dała 12 tys. pasażerów. Dopłata do jednego pasażera – 890 zł."

Kolej na pograniczu czesko- niemieckim, for. M. Stancl.
Być może konieczna jest zmiana polityki władz wobec portu. Proponuję najpierw umożliwienie dojazdu do portu w szybkim czasie, wzorem inwestycji władz woj.warmińsko-  mazurskiego. Oto co uruchamia się między portem lotniczym Szymany a Olsztynem. Podobne rozwiązanie jest możliwe np.między Gorzowem a Babimostem- bocznica do portu lotn. istnieje i działała do niedawna obsługując ruch towarowy.
"PAP - 01-03-2011 19:59
Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przy rewitalizacji i modernizacji linii kolejowych Olsztyn - Szymany, które w przyszłości połączą stolicę regionu z modernizowanym lotniskiem, ogłosiły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zmodernizowane linia kolejowa o długości ponad 50 km ma w przyszłości połączyć Olsztyn z regionalnym lotniskiem w Szymanach pod Szczytnem. Władze samorządowe województwa liczą, że nie tylko ułatwi to podróżowanie mieszkańcom, ale także przyciągnie turystów i inwestorów. Pociąg z lotniska do Olsztyna ma jechać około 49 min., wliczając w to postoje na wszystkich stacjach.

Jak poinformowała we wtorek Ewa Symonowicz-Ginter z PKP Polskich Linii Kolejowych, modernizację linii kolejowej podzielono na dwa etapy. W pierwszym, na który ogłoszono właśnie przetarg, ma być wyremontowany odcinek ze Szczytna do linii kolejowej nr 219 Olsztyn - Ełk oraz odcinek z Szyman do Szczytna. W drugim etapie ma powstać połączenie kolejowe z Szyman do terminalu Portu Lotniczego "Mazury".

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013. Zarząd województwa przeznaczył na ten cel ponad 112 mln zł, co stanowi 73 proc. wartości projektu.

Dawne wojskowe lotnisko w Szymanach funkcjonowało do 2004 r., brakowało jednak funduszy na jego modernizację. Od trzech lat 60 proc. udziałów ma w nim European Buisness Partners. Pozostali udziałowcy to firmy prywatne, samorząd wojewódzki, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i miasto Szczytno. Jesienią 2010 r. port został ponownie otwarty dla ruchu lotniczego.""
depesza wg PAP/ wnp.pl

Komentarze