Sport w okresie zimowym- list redakcji

 List otwarty do Radnych Sejmiku w sprawie infrastruktury sportowej na czas zimowy


Szanowni Państwo Radni,
Uprzejmie przypominam że zarządzają Państwo poprzez WOSiR - obiektami sportowymi. Na terenie południa województwa nie ma żadnego czynnego lodowiska, chętni muszą dojeżdżać. Ja jako chętny do nauki nie mam takich możliwości- moim koledzy tłumaczą mi że mimo kilkuletniej nauki hokeja na rolkach, na lodzie jestem za słaby i byłbym zmasakrowany w grze w hokeja. Nie ma gdzie się uczyć, gdzie trenować, użytkownicy lodowisk czy gracze w hokeja muszą ponosić koszty dojazdu do Głogowa, Polkowic, Leszna, Zgorzelca etc.

Kiedyś WOSiR robił lodowisko ale nie było żadnego agregatu zmrażającego. Taki agregat i rurki , orurowanie ma MOSiR Zielona Góra, jakieś nieużywane chyba. Czy WOSiR może pozyskac taki sprzęt albo go wypożyczyć, np. z Niemiec, z Czech, gdzie ten sport jest popularny jako sport narodowy, do naszego regionu na okres zimowy? Jest to sport narodowy kilku okolicznych krajów. 

Stoki narciarskie
Ponownie pytam: Czy WOSiR może zająć się zarządzaniem stokami narciarskimi w całej okolicy? Polikwidowano stoki narciarskie z Zielonej Górze (2 wyciągi- Park Poetów, Góra Tatrzańska), działało kilka tras na samej Górze Tatrzańskiej? W Żarach zlikwidowano stoki narciarskie, były także. Silnik i liny do wyciągu na górę Tarzańską (201 m.n.p.) leży w magazynie MOSiR w Zielonej Górze, mogę załatwić znaczny, drastyczny rabat na przegląd silnika, bo już w tej sprawie byłem pytać. 

Pzdr
Adam Fularz
wydawca prasy, Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra

Komentarze