Pytania w sprawie portu lotniczego


 

 
Nasze pytania do lokalnych władz
Planujemy, aby wzorem innych portów lotniczych- port lotniczy w Babimoście k. Zielonej Góry uzyskał połączenie kolei pasażerskiej do terminalu pasażerskiego portu. 

Pytanie:
Czy PKP PLK jest zainteresowane udostępnieniem swojego fragmentu torowisk do przeprowadzenia inwestycji? Czy spółka IG Polska lub PKP PLK byłaby zainteresowana budową połączenia w zamian za stałe opłaty od Urzędu Marszałkowskiego (np. opłaty za udostępnienie torowiska dla przewozów pasażerskich?)

Jaki jest stan bocznicy do portu lotniczego? Dokąd aktualnie dochodzi torowisko kolejowe? Czy rozebrano jakieś odcinki torowisk? Czy można otrzymać mapę,  z zaznaczeniem jakie odcinki torów zdemontowano? 

Jakie są szanse przedłużenia istniejącej linii kolejowej pod terminal pasażerski portu lotniczego i czy możliwa jest tam budowa przystanku pasażerskiego? Chodzi o przedłużenie istniejącej bocznicy do terminalu pasażerskiego. Jaki może być orientacyjny koszt budowy 1,5 km nowego torowiska? 


Mam nadzieję że UM popiera ideę połączenia kolejowego do terminala pasażerskiego portu lotniczego. Do tej pory takie połączenia powstały w kilku miastach. W Zielonej Górze/ Babimoście nie ma takiej decyzji, ale na razie tylko opisujemy wszystkie szczegóły takiej inwestycji. 

Właśnie w Zielonej Górze- Babimoście rozpoczęto budowę Terminala nr 2. Planujemy, aby w pobliżu powstał przystanek dla autobusów szynowych. Zwykle połączenie szynowe- kolei pasażerskiej- uruchamia się przed otwarciem portu dla czarterów i tanich linii (przykłady: Lublin, Olsztyn- Szymany). Wg mnie- połączenie kolejowe do terminalu powinno powstawać już obecnie, zwłaszcza że początkowo korzystać z niego będą głównie mieszkańcy miejscowości Nowe Kramsko, a nie - pasażerowie samolotów, których - jak szacuję- początkowo będzie niewielu.

Schemat połączenia:

Komentarze