Odpowiedzi PPL na pytania o port lotniczy

Z tego co ustaliłem: lotnisko powstało w 1945 roku na potrzeby Armii Czerwonej, od 1977 realizowano loty krajowe, sporadycznie: międzynarodowe, za okres 1977- 2015 dotacje wyniosły ok. 470 mln PLN. Czy PPL nie odnosi wrażenia że po dostosowaniu portu do obsługi tzw. tanich linii dotacje byłyby mniejsze? Przypomnę że jest to jedyny port w kraju bez tanich linii. Ma on najmniejsze przewozy i bardzo złe wskaźniki po okresie zarządu przez PPL.
Co mnie interesuje: zważywszy że jest to jedyny polski port bez tanich linii lotniczych, jakie braki są w wyposażeniu, które utrudniają obsługę tzw. tanich linii (samolotów klasy c)? Do kiedy te braki mają zniknąć i czy znikną? 

Jakie jest stanowisko PPL odnośnie doposażenia portu lotniczego w niezbędne wyposażenie? Co z używanego sprzętu z portu Warszawa Okęcie PPL przekazał do tego lokalnego portu lotniczego? 

Wszystko co miałem do przekazania w sprawie portu Zielona Góra Babimost, m.in. na temat zmiany nazwy, uruchomienia połączenia kolejowego, inwestycji w terminal – już panu przekazałem we wcześniejszej mailach.

W odpowiedzi na ostatnie pytanie uprzejmie wyjaśniam, że Porty Lotnicze nie dysponują sprzętem handlingowym, który mogłyby przekazać na potrzeby lotniska w Babimoście, ponieważ nie prowadzą takiej działalności. W najbliższym czasie w Warszawie odbędzie się spotkanie z udziałem przedstawicieli lotnisk w: Babimoście, Poznaniu oraz Warszawie z udziałem przedstawicieli firm handlingowych, poświęcone organizacji pracy portu w Babimoście w czasie zamknięcia lotniska w Poznaniu i przeniesienia do Zielonej Góry części operacji lotniczych. Wówczas zapadną decyzję o tym jaki sprzęt jest niezbędny i w jaki sposób zostanie zabezpieczone operacyjne funkcjonowanie lotniska przy spodziewanym zwiększonym ruchu. Obecnie takich decyzji nie ma.

Pozdrawiam


Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy 
Lotniska Chopina w Warszawie 

Komentarze