Odpowiedzi z PPL na pytania o port lotniczy Babimost

Informacja udzielona ustnie:
Planowane jest spotkanie n/t doposażenia portu lotniczego na czas zamknięcia portu lotniczego Poznań, po to by port ten mógł obsłuzyć zwiększony ruch w czasie zamknięcia portu w Poznaniu.

Poprzednie informacje.
Na mocy porozumienia z Marszałkiem Województwa Lubuskiego Porty Lotnicze zobowiązane są wyłącznie do utrzymywania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost w sprawności operacyjnej, z czego się wywiązujemy. Istniejąca infrastruktura lotniskowa umożliwia obsługę samolotów kodu C i w naszej ocenie jest całkowicie wystarczająca do obsługi ruchu na poziomie 40-50 tys. pasażerów rocznie. Z biznesowego punktu widzenia inwestowanie w rozwój infrastruktury lotniska bez realnych perspektyw znaczącego zwiększenia ruchu jest nieuzasadnione. Uruchomienie połączenia kolejowego niewątpliwie zwiększyłoby dostępność lotniska dla potencjalnych pasażerów, więc nie mamy nic przeciwko temu, aby takie połączenie powstało. Jednakże jako zarządzający lotniskiem Zielona Góra-Babimost nie planujemy realizacji takiej inwestycji z własnych środków.


Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy
Lotniska Chopina w Warszawie

Komentarze