Odpowiedź na list. 10 lat instalowania ILS i powoływania spółki samorządowej?

Port im. F. Chopina odpowiedział na nasze pytanie odnośnie pytania o podległy mu port w Zielonej Górze!
Oto fragmenty listu:
"Szanowny Panie,


W związku z Pana wątpliwościami dotyczącymi działalności Portu Lotniczego w Zielonej Górze, uprzejmie informujemy, że zmiana struktury własnościowej jest planowana od roku 2001. Z racji, iż pozostaje nierozwiązane zagadnienie własności większości gruntów koniecznych do prowadzenia działalności lotniczej, aktualnie pozostających w dyspozycji Agencji Mienia Wojskowego, pod znakiem zapytania jest ogólne funkcjonowanie portu. Drugim istotnym powodem braku postępu w działaniach przekształceniowych jest ogólnie znany brak rozwoju ruchu lotniczego, a więc możliwości stworzenia warunków do samodzielnego funkcjonowania podmiotu.

W roku 2003/2004 była planowana instalacja urządzenia ILS, jednakże w tym czasie główna część lotniska tj. pola startów i lądowań były użytkowane przez MON. Brak perspektyw na rozwój komunikacji w tym rejonie oraz przeprowadzona analiza spowodowała zaniechanie realizacji przedsięwzięcia. Biorąc pod uwagę wszystkie fakty, ILS tylko w niewielkim stopniu poprawi warunki operacyjne na tym lotnisku. W uzupełnieniu informujemy, że pomimo niedoskonałości lotnisko w Babimoście posiada "podstawowe" wyposażenie nawigacyjne, umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych. Dowodem na to jest uruchomienie połączeń przez PLL LOT.

PPL prowadził negocjacje w sprawie uruchomienia na tym lotnisku nowych połączeń lub obsługi komunikacji CARGO jednakże branża lotniskowa nie jest zainteresowana uruchomieniem połączeń z tego portu, więc negocjacje zakończyły się niepowodzeniem.

(...)

Mamy nadzieję, że nasza odpowiedź będzie dla Pana satysfakcjonująca.



Dział Public Relations i Promocji
P.P. "Porty Lotnicze"
Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie

ilustracje cc wikimedia

Komentarze